מדפלוס פתרונות רפואים

טיפול בפצעי לחץ ופצעים קשים לריפוי באופן פרטי בביתכם

Wound care nurse

לא צריך היום לחכות לאחות מקופ"ח לצורך טיפול בפצעי לחץ ופצעים קשים לריפוי. אסור לדחות את הטיפול שכן מדובר בסבל של החולה וגם עיכוב בטיפול עלול לגרום לו להזדהם. זו הסיבה שמשפחות רבות מעדיפות להזמין אחות פרטית מוסמכת לטפל מיד בפצעי לחץ איך שהם מתגלים.

מפצעי לחץ סובלים חולים אשר מרותקים למיטה מסיבות שונות. חלקם נפגעי חוט שדרה, טראומה, פגועי תאונות דרכים. חלקם אחרי אירועים בריאותיים חריפים כמו אירועי מוחי, התקפי לב, שבץ. גם אנשים קטועי גפיים עקב מחלקת הסוכרת שוכבים שעות רבות במיטתם. קשישים סיעודיים שכבר לא יכולים להתנייד ועוד.

חוסר הניידות והעובדה שהגוף שלהם נמצא כל הזמן במצב אנכי ללא תנועה, גורם להתפתחות של פצעי לחץ, שצריך לדעת לטפל בהם בזהירות ובמיומנות רבה, שכן טיפול לא נכון עלול להחמיר אותם.

איך מזהים פצעי לחץ?

פצעים רגילים ולא פצעי לחץ ניתנים לריפוי לאחר זמן מה של מריחת משחה וחבישה, הם מחלימים. זה לא התהליך של פצעי לחץ- מדובר על כיבים ופצעים פתוחים אשר גורמים לכאב רב אצל החולה וגם עלולים לפתח זיהום ולהסתבך ולכן יש להזמין אחות פרטית לטיפול בפצעי לחץ ובפצעים קשים.

לפצעי לחץ יש כמה מאפיינים המצביעים על כך שמדובר בהם ולא בפצע רגיל. תחילה ייראה באזור אודם מקומי, כאשר לוחצים עליו הוא לא ייעלם ויישאר בצבעו האדמומי. הופעתו עלולה להיות מלווה בכאב.

אם לא מטפלים בפצע בזמן, המצב עלול להתדרדר והפצע יהפוך לכיב פתוח. הכאב יהיה יותר גדול וגם הסיכון לזיהום.

במצב בו הוא מתדרדר, הוא עלול להשחיר. ניתן יהיה להראות לידו רקמה אשר נראית כמו גלד,אך מדובר ברקמה שהיא נמק.

רקמת נמק זו עלולה להפוך לנמק ודורשת טיפול חירום מקצועי.

ממה נגרמים פצעי לחץ?

פצעי לחץ נגרמים עקב לחץ מקומי ממושך על אזור מסוים בגוף. כאשר הלחץ מוביל להתפתחות של כיבים ופצעים חשופים ופתוחים. הם נוצרים עקב חוסר או האטה בזרימת הדם לאזור הפגוע.

הם נגרמים לחולים או נכים לא ניידים, אשר שוכבים במיטה כל יום למשך שעות רבות. הפצעים גם מכאיבים לחולה וגם לא נעימים למראה מבחינה אסתטית. חלקם דורשים טיפול חירום כדי למנוע את ההחמרה שלהם, ולחסוך מהאדם סבל.
במקרה כזה עדיף לא לחכות לתור במרפאה של קופ"ח ולהזמין שירות אחות פרטית הבייתה לטיפול בפצעי לחץ ופצעים קשים.

טיפול פרטי בפצעי לחץ ופצעים קשים אצל סוכרתיים!

אחת המחלות אשר הסובלים ממנה, סובלים גם מפצעי לחץ ופצעים קשים הם קבוצת חולי הסוכרת, בשל השינויים בזרימת הדם אצל הסוכרתיים, הגורמים להתפתחות של פצעי לחץ וכיבים.

הטיפול בפצעי לחץ דורש הבנה רבה ואסור להזניח אותם, הם עלולים להחמיר. הטיפול הוא הרבה יותר ממריחה של משחה והנחת תחבושת ולכן במקום לחכות לתור במרפאה של קופ"ח פשוט הזמינו אחות פרטית לטיפול בפצעי לחץ ובפצעים קשים אשר תטפל בהם מידית.

לשיחה אישית עם יועצת

רוצים שאנו נחזור אליכם?

הצעד הראשון לפתרון הבעיה הרפואית שלכם מתחיל במילוי טופס כאן למטה ותוכלו לקבל יעוץ עם המומחים שלנו. אנחנו כאן כדי לספק לכם את ההדרכה והתמיכה שאתם צריכים לפתרון הבעיה במיידי ומקצועי.